Powoli mijają dwa tygodnie, a to oznacza kolejne spotkanie koła naukowego Ruch Projektantów Gier! Tym razem prelekcję poprowadzi Sebastian Krzyszkowiak, znany także jako dos.

Temat: „Silnik do dżemu, czyli jak jamować na swoim”
Data: 21.03.2017
Godzina: 18:30
Sala: 125BT

Game jamy nie wydają się być szczególnie przyjazną okazją do pisania silnika – no chyba, że faktycznie chcemy napisać silnik, a nie grę. Czy to znaczy, że na jamach nie ma raczej miejsca dla programistycznych zosiek-samosiek, którym wystarczy potrzymać piwo, a napiszą wszystko od zera sami?

Na przykładzie własnego silnika 2D zbudowanego w C wokół Allegro 5 i kilkunastu jamowych gierek opartych na nim opowiem, jak każda z gier wpływała na rozwój projektu (i programisty ;)); które pomysły się sprawdziły, a które mniej; co bolało najbardziej, a także co warto przygotować zawczasu, a czego się wystrzegać, by na koniec jamu móc z wyższością patrzeć na gotowe silniki zamiast kulić głowę przy niedokończonym kodzie.

dos to uzależniony od game jamów twórca gier niepoważnych, których na koncie ma już ze trzydzieści, w tym jeden musical. Programista wielojęzyczny, muzyk alternatywny (względem muzyki), fan wolnego oprogramowania – jeden z pierwszych użytkowników GNU/Linuksa na telefonie w Polsce. Pięć lat temu miał napisać grę na zajęcia na uczelni, więc zrobił silnik i tak mu zostało. https://dos.gd/

Serdecznie zapraszamy, już we wtorek, 21. marca o godzinie 18.30 na Politechnikę Poznańską!

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


trzy − 2 =